NAJDROŻSZE I NAJSILNIEJSZE POLSKIE MARKI

30 czerwca br. dziennik „Rzeczpospolita” opublikował Ranking...

30 czerwca br. dziennik „Rzeczpospolita” opublikował Ranking Najdroższych i Najsilniejszych Polskich Marek. Ranking ten jest wynikiem współpracy redakcji „Rzeczpospolitej” oraz firm Ernst&Young i AC Nielsen Polska. Badania, które posłużyły ocenie marek przez konsumentów przeprowadziła firma SMG/KRC Poland Media SA na próbie miejskiej 1200 osób w wieku ponad 15 lat. Przedstawiony przez „Rzeczpospolitą” Ranking Najdroższych Marek stworzono na podstawie ich wyceny; zmierzono w nim również, jak rozpoznawalność, popularność, sympatia do produktów wpływa na wartość marki. Podstawowym kryterium, jakie przyjęto przy wyborze marek, była polskość, rozumiana jako miejsce powstania danego produktu. Wyliczenia wartości poszczególnych marek dokonano w oparciu o metodę opłat licencyjnych. Autorzy Rankingu wyliczyli, jakie hipotetyczne opłaty licencyjne ponosiłby właściciel marki na rzecz licencjodawcy, gdyby nie miał praw własności do marki.

Miło nam poinformować, że w Rankingu Marek według ich wartości ŚNIEŻKA zajęła 53 lokatę, a co najistotniejsze uplasowała się najwyżej spośród producentów farb i lakierów. Łączna wartość 150 marek przedstawionych w Rankingu wyniosła 22,6 miliarda złotych.

W Rankingu 100 najsilniejszych marek ŚNIEŻKA zajęła 36 lokatę. „Rzeczpospolita” przyjęła następujące kryteria decydujące o sile marki: preferencje konsumentów, świadomość marki, priorytet w świadomości, identyfikacja z marką, lojalność klientów, stopa referencji, prestiż, postrzegana jakość, postrzegana wartość oraz rodzaj rynku, na którym działa marka.
W zestawieniu preferencji konsumentów ŚNIEŻKA zajęła 13 lokatę, co potwierdza jej bardzo dobrą pozycję na rynku. Wysoką lokatę (17 miejsce) ŚNIEŻKA uzyskała także w rankingu referencji, mówiących o skłonności użytkowników danej marki do polecania jej innym. Z opublikowanych zestawień wynika także, że marka ŚNIEŻKA jest bardzo silnie obecna w świadomości konsumentów, a do tego jest wysoko oceniania przez klientów. W zestawieniu biorącym pod uwagę priorytet w świadomości ŚNIEŻKA zajęła 8 pozycję, zaś w zestawieniu postrzegania wartości - 20 lokatę. Cieszy również wysoka 20 pozycja ŚNIEŻKI w rankingu przedstawiającym stopień identyfikacji z marką. Wskaźnik ten pokazuje, że bardzo duża grupa konsumentów utożsamia się z marką ŚNIEŻKA i traktuje ją jako najlepiej odpowiadającą na jej potrzeby.

Wysokie lokaty w Rankingu świadczą o mocnej pozycji marki ŚNIEŻKA. Cieszymy się z kolejnego sukcesu i wierzymy, że nie jest on sukcesem ostatnim.

Oceń ten artykuł:
Średnia ocena: 0,0 - Ilość głosów: 0
Drukuj
Kanał
inspiracyjny
Kanał
korporacyjny