Śnieżka przedstawiła wyniki za 2016 rok

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA opublikowała wyniki finansowe po czterech kwartałach 2016 roku. Grupa Kapitałowa podsumowała rok 2016 rekordowym zyskiem netto i jednym z lepszych w swojej historii wynikiem przychodów netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów.

Grupa Kapitałowa Śnieżka odnotowała przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów na poziomie 575,6 mln zł, co oznacza dynamikę rzędu 104,6% w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku. Jest to jeden z najlepszych wyników sprzedaży w historii Grupy. Wysokiej dynamice przychodów Śnieżki w 2016 roku towarzyszy najwyższy w jej historii zysk netto, którego wartość osiągnęła 54,2 mln zł, generując dynamikę na poziomie 111,5% w porównaniu do 2015 roku.

W analizowanym okresie zysk z działalności operacyjnej Grupy, w której skład wchodzą: FFiL Śnieżka SA, Śnieżka-Ukraina, Śnieżka Bel-Pol, LLC Śnieżka EastTrade oraz TM Investment, osiągnął wartość 65 mln zł – daje to wysokość marży operacyjnej na poziomie 11,3%. Wzrosty ze sprzedaży Grupa odnotowała między innymi na rynku Polskim (+4,8%),na Ukrainie (+10,9%),czy w Rosji (+13,5%). Wyroby Śnieżki były w minionym roku dystrybuowane w 34 krajach.

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA jest czołowym producentem farb i lakierów w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Swoją pozycję na rynku zawdzięcza wieloletniemu doświadczeniu oraz efektywnemu zarządzaniu, które zaowocowały dynamicznym rozwojem. Jest to jedyna firma z branży obecna na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz kontrolowana przez polski kapitał. Śnieżka to firma nagrodzona w roku 2016 między innymi takimi tytułami jak Superbrands, czy Perły Polskiej Gospodarki. Brand odnotował także awans w rankingu Najcenniejszych Polskich Marek dziennika Rzeczpospolita. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka to również podmiot aktywnie angażujący się w działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.


Galeria:

IMG_0661IMG_0661.jpg
01.jpg
wykres2.jpg
Oceń ten artykuł:
Średnia ocena: 0,0 - Ilość głosów: 0
Drukuj
Kanał
inspiracyjny
Kanał
korporacyjny