* WAŻNE:

Dostępny asortyment oraz aktualności mogą różnić się w zależności od kraju. Dlatego wybór języka powiązany jest krajem pobytu przy wyborze strony producenta.

Jeśli wybieresz przeglądanie w języku polskim a przebywasz na terenie Rosji - asortyment podany na stronie może różnić się od dostępnego.

ŚNIEŻKA ZAKUPIŁA UDZIAŁY W BIAŁORUSKIEJ SPÓŁCE

26 październik 2006
CIĄG DALSZY EKSPANSJI ŚNIEŻKI NA RYNKACH WSCHODNICH

FFiL Śnieżka S.A. zakupiła udziały w spółce zależnej Śnieżka BELPOL Sp. z o.o. z siedzibą w Żodino na Białorusi. Transakcja objęła 37%, które zakupiono za kwotę 460 tys. PLN. Obecnie Śnieżka posiada w spółce BELPOL 88% udziałów, pozostałe udziały należą do partnera białoruskiego.

 

Spółka w Żodino koncentruje się na produkcji szpachli sypkiej, w którą zaopatruje lokalny rynek. Fabryka uruchomiła produkcję w 2003 roku jako druga z zagranicznych fabryk Śnieżki. W pierwszym półroczu tego roku Spółka uzyskała przychody ze sprzedaży na poziomie 3,4 mln PLN; w całym roku 2005 przychody ze sprzedaży wyniosły 5,9 mln PLN.

 

Inwestycja na Białorusi to kolejny krok w konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju Śnieżki.

Spółka posiada silną pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, czego przejawem są m.in. trzy zagraniczne zakłady produkcyjne: jeden w Żodino na Białorusi i dwa na Ukrainie (w Jaworowie i w Wistowej). Produkty Śnieżki obecne są także na rynkach: rosyjskim, litewskim,  łotewskim, mołdawskim, kazachstańskim, rumuńskim, węgierskim i słowackim.

 

W sierpniu br. Spółka zawiązała w Bukareszcie spółkę dystrybucyjną pod nazwą SNIEZKA ROMANIA S.R.L. (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością). W przyszłości – w miarę wzrostu sprzedaży wyrobów na tym rynku – Śnieżka planuje uruchomienie w Rumunii produkcji.

 

„Rynki Europy Środkowo-Wschodniej są dla Śnieżki strategicznym celem inwestycyjnym” – mówi Piotr Mikrut, Prezes Zarządu Śnieżki. „Po sukcesach na rynku polskim, dążymy do uzyskania wiodącej pozycji na rynkach naszych wschodnich sąsiadów” - dodaje Piotr Mikrut. „Obecnie nasze wyroby są bardzo dobrze znane na Ukrainie i Białorusi. Systematycznie pracujemy nad zwiększaniem sprzedaży w kolejnych krajach”.