Najdroższe i najsilniejsze polskie marki

8 czerwca br. dziennik "Rzeczpospolita" po raz drugi opublikował...

8 czerwca br. dziennik "Rzeczpospolita" po raz drugi opublikował Ranking Najdroższych i Najsilniejszych Polskich Marek. Ranking ten przygotowały redakcja "Rzeczpospolitej" i firma doradcza Ernst&Young, przy współpracy z agencją ACNielsen Polska oraz znawcą tematu, znanym praktykiem dr Grzegorzem Urbankiem. Przedstawiony przez "Rzeczpospolitą" Ranking Najdroższych Marek stworzono na podstawie ich wyceny; zmierzono w nim również, jak rozpoznawalność, popularność, sympatia do produktów wpływa na wartość marki. W zestawieniu zostały wykorzystane nie tylko informacje z przedsiębiorstw, ale także wyniki badania postrzegania marek wśród polskich konsumentów. Podobnie jak w roku poprzednim, podstawowym kryterium przyjętym do wyboru marek była polskość, rozumiana jako miejsce powstania danego produktu. Wyliczenia wartości poszczególnych marek dokonano w oparciu o metodę opłat licencyjnych. Autorzy Rankingu wyliczyli, jakie hipotetyczne opłaty licencyjne ponosiłby właściciel marki na rzecz licencjodawcy, gdyby nie miał praw własności do marki.

Z radością informujemy, że w Rankingu Marek według ich wartości ŚNIEŻKA zajęła bardzo dobrą 57 lokatę, a co najistotniejsze uplasowała się najwyżej spośród producentów farb i lakierów. Ponadto Śnieżka wyprzedziła wiele innych znanych marek, na promocje których często przeznaczane są wielomilionowe budżety. Marka Śnieżka wyceniona została na 89,3 mln zł, co daje wynik o 15 mln zł lepszy niż w roku 2004. Łączna wartość 180 marek przedstawionych w Rankingu wyniosła 26,1 miliarda zł.

W drugiej części Rankingu, w której zaprezentowano najsilniejsze polskie marki, ŚNIEŻKA zajęła 38 lokatę, również pozostawiając za swoimi plecami wiele znanych firm. "Rzeczpospolita" przyjęła następujące kryteria decydujące o sile marki: preferencje konsumentów, świadomość marki, priorytet w świadomości, lojalność klientów, stopa referencji, prestiż, postrzegana jakość, postrzegana wartość oraz rodzaj rynku, na którym funkcjonuje marka.

Z opublikowanych zestawień wynika, że marka ŚNIEŻKA jest bardzo silnie obecna w świadomości konsumentów (10 miejsce),a do tego jest wysoko oceniania przez Klientów W zestawieniu najczęściej wybieranych marek ŚNIEŻKA zajęła 13 lokatę, co potwierdza jej bardzo dobrą pozycję na rynku. Wysoką lokatę (18 miejsce) ŚNIEŻKA uzyskała także w rankingu referencji, mówiącym o skłonności użytkowników danej marki do polecania jej innym.

Wysoka lokata w Rankingu głównym, jak również w Rankingach towarzyszących, świadczy o mocnej pozycji marki ŚNIEŻKA, co jest wynikiem ciężkiej pracy całej załogi naszej Firmy. Serdecznie gratulujemy!

Galeria:

1319280243.jpg
1319280243.jpg
1319280243.jpg
Oceń ten artykuł:
Średnia ocena: 0,0 - Ilość głosów: 0
Drukuj
Kanał
inspiracyjny
Kanał
korporacyjny