Pierwsze półrocze Śnieżki

FFiL Śnieżka SA opublikowała raport za pierwsze półrocze 2009 roku. Zysk operacyjny Grupy Śnieżka SA po sześciu miesiącach br. ukształtował się na poziomie 28,4 mln zł, co w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy wyniósł on 27,2 mln zł, daje dynamikę 104,4%. Marża zysku operacyjnego osiągnęła poziom 10,4 %.

FFiL Śnieżka SA opublikowała raport za pierwsze półrocze 2009 roku. Zysk operacyjny Grupy Śnieżka SA po sześciu miesiącach br. ukształtował się na poziomie 28,4 mln zł, co w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, kiedy wyniósł on 27,2 mln zł, daje dynamikę 104,4%. Marża zysku operacyjnego osiągnęła poziom 10,4 %.

Przychody Grupy w układzie narastającym wyniosły 271,9 mln zł (264,6 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego),zaś zysk netto ukształtował się na poziomie 19,2 mln zł  (20,1 mln zł w  I półroczu 2008 roku). Spółka dominująca odnotowała wzrost sprzedaży o 4%, uzyskując w pierwszym półroczu przychody 214 mln zł. Zysk operacyjny spółki dominującej wyniósł 19,9 mln zł, zaś zysk netto 17,9 mln zł.

Spółka kontynuuje strategię rozwoju i kładzie szczególny nacisk na obecność w takich krajach, jak Ukraina, Białoruś i Rumunia. Według ukraińskiego miesięcznika Chim-Expert, udział Śnieżki w ukraińskim rynku farb i lakierów w I półroczu 2009 roku wyniósł 19,5%. Spółka wzmacnia także obecność na rynku rumuńskim. Na 2010 rok zaplanowano rozpoczęcie budowy fabryki w Rumunii, gdzie obecnie Śnieżka posiada spółkę dystrybucyjną. W 2011 roku ma tam ruszyć produkcja farb wodorozcieńczalnych.

Śnieżka kontynuuje wykup akcji własnych. Do dnia dzisiejszego Śnieżka wykupiła 299 tys. akcji za 7,5 mln zł. Do końca 2010 roku Spółka może nabyć do 1,35 mln zł  za łączną kwotę do 55 mln zł.  

Pierwsze półrocze 2009 roku było okresem dużej aktywności marketingowej Śnieżki. Spółka przeprowadziła kampanie reklamowe swoich głównych produktów: MAGNAT-a, Śnieżki Barwy Natury oraz Drewkornu Forte. Obok standardowej reklamy w telewizji, prasie i radiu, przeprowadzono działania dodatkowe, wśród których znalazły się: emisje spotów reklamowych oraz plakaty w sieciach kin, kampania billboardowa, a także mobilny outdoor.

W I półroczu br. Śnieżka – jako Oficjalny Sponsor Polskiej Reprezentacji w Piłce Nożnej – kontynuowała program społeczny „Kolorowe Boiska, czyli Szkolna Pierwsza Liga”., którego celem jest zachęcenie dzieci i młodzieży do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu i odkrywania radości z emocji, jakie niosą ze sobą gry zespołowe. Co roku Śnieżka buduje w wybranej szkole wielofunkcyjne boisko sportowe. W tym roku trafi ono do Publicznej Szkoły Podstawowej w Ogardach (woj.lubuskie). 

Pierwsze półrocze przyniosło Spółce nowe wyróżnienia. W piątej edycji programu „Laur Konsumenta” Śnieżka po raz kolejny zwyciężyła w kategorii „Farby” i zdobyła Złoty Laur Konsumenta. Śnieżka otrzymała także tytuł „Odkrycie Roku” dla marki MAGNAT. Ponadto Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. - już po raz czwarty z rzędu - uhonorowana została tytułem Marki Wysokiej Reputacji w kategorii Dom i Biuro. Śnieżka uznana została za jedno z najbardziej rentownych i wydajnych przedsiębiorstw i zdobyła wyróżnienie w kategorii „Perły Duże” w VI edycji rankingu Perły Polskiej Gospodarki.

Oceń ten artykuł:
Średnia ocena: 0,0 - Ilość głosów: 0
Drukuj
Kanał
inspiracyjny
Kanał
korporacyjny