Śnieżka pnie się w górę w rankingu „Wprost”

Śnieżka kolejny rok z rzędu awansowała w rankingu „200 największych polskich firm”. Tym razem o 13 pozycji. Spółka jest obecna w zestawieniu tygodnika „Wprost” od momentu powstania listy, czyli od 7 lat. Śnieżka została także wyżej niż rok wcześniej zaklasyfikowana wśród 100 Polskich Ambasadorów, czyli największych eksporterów spośród firm ujętych w rankingu.

Grupa Śnieżka dobrze poradziła sobie w dobie kryzysu pandemicznego w 2020 roku. Suma przychodów ze sprzedaży na wszystkich rynkach, na których działa, wyniosła w tym okresie 821,3 mln zł i była wyższa o 14,5% w stosunku rok do roku. W Polsce – na swoim macierzystym rynku – Grupa osiągnęła blisko 524,5 mln zł przychodów, odnotowując wzrost o 9,2%.

Polepszenie wyników biznesowych, finansowych, a także sytuacji bilansowej pozwoliło Śnieżce na zajęcie 170. miejsca na liście „200 największych polskich firm” przygotowanej przez redakcję „Wprost”.

Do tak dużego awansu Śnieżki, poza odważnymi działaniami marketingowymi podjętymi pomimo pandemii, przyczynił się boom remontowy obserwowany w II kwartale ub.r. Wielu Polaków dodatkowy czas spędzany w domu w wyniku lockdownów i pracy zdalnej zdecydowało się przeznaczyć na remonty – pomalowanie ścian lub przeprowadzenie innych prac renowacyjnych w mieszkaniach, domach i ogrodach. W tym czasie wśród konsumentów w dalszym ciągu zauważalny był trend wybierania lepszych jakościowo, droższych produktów – m.in. farb marki Magnat oraz produktów do drewna marki Vidaron.

Jak zauważa „Wprost”, producenci chemii budowlanej – m.in. obok firm z sektora spożywczego i IT – byli jedną z nielicznych branż, które wyszły z ubiegłorocznego kryzysu obronną ręką. Redakcja wylicza, że w 2020 roku suma przychodów wypracowanych przez największe w kraju przedsiębiorstwa wyniosła 768 mld zł. To spadek o 77 mld zł w porównaniu z zeszłym rokiem i wartość mniejsza niż w roku 2018.

– Cieszymy się, że nasze produkty coraz częściej towarzyszą Polakom. Dzięki zaufaniu do marek Śnieżki, na które nieustannie pracujemy, możemy świętować kolejny sukces. Bez wątpienia to motywuje nasz zespół do realizacji wielu wzywań, jakie stawiamy przed sobą na co dzień – mówi Aleksandra Małozięć, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Śnieżka SA.

Śnieżka ugruntowała także w 2020 roku swoją pozycję na rynkach zagranicznych, o czym świadczy jej nota na liście Polskich Ambasadorów. Śnieżka awansowała o 19 oczek, zajmując 54. miejsce wśród 100 największych eksporterów wyselekcjonowanych z zestawienia „200 największych polskich firm”. Wyższa lokata na liście Polskich Ambasadorów to pokłosie lepszych wyników Grupy osiągniętych za granicą – w tym na Węgrzech, które od czasu konsolidacji spółki Poli-Farbe stały się drugim najważniejszym rynkiem Grupy.

Śnieżka wchodzi w skład zestawienia „200 największych polskich firm” tygodnika „Wprost” od jego pierwszej edycji przygotowanej w 2015 roku. W rankingu redakcja uwzględnia wyłącznie spółki z rodzimym kapitałem: kontrolowane przez polskich przedsiębiorców prywatnych, Skarb Państwa lub będące własnością komunalną. O miejscu w zestawieniu decyduje wartość wypracowanych przychodów ze sprzedaży, a także zyski, aktywa i kapitały własne.

Galeria:

Sniezka__ranking_Wprost.jpg
Sniezka__ranking_Wprost_1.jpg
Oceń ten artykuł:
Średnia ocena: 0,0 - Ilość głosów: 0
Drukuj
Kanał
inspiracyjny
Kanał
korporacyjny